Du er i øjeblikket her: Exaweb ApS » Forside » Ofte stillede spørgsmål (FAQ)
Vi tager imod blandt andet Dankort, eDankort, Maestro, Mastercard, Visa, JCB, American Express

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Velkommen til vores sektion, hvor vi behandler de oftest stillede spørgsmål. Det er en god idé at tjekke disse spørgsmål igennem inden du kontakter vores support. Det er ligeledes en god idé at tjekke vores videnscenter.

Jeg vil flytte mit domæne til jer, hvordan gør jeg?

Når du bestiller et webhotel eller domæne, vil vores system automatisk finde ud af om domænenavnet i forvejen er registreret eller om det skal registreres. Er domænenavnet optaget, vil systemet flytte det, er det ledigt, vil vi forsøge at registrere det.
Bemærk at domænets kontaktoplysninger skal være de samme som ved bestillingen.


Hvor lang tid tager en flytning?

Ca. 24 timer.

Når du flytter et .dk-domæne vil du modtage en mail fra DK-Hostmaster, hvori der står hvordan du godkender flytningen (redelegeringen) af domænenavnet. Når du har godkendt denne flytningen, skal navneserverne opdateres. Hele processen tager ca. 24 timer.

For domæner med andre endelser, såsom .com, .net mm kan det tage længere tid. Det kan enda være at domænet er låst af din nuværende udbyder. Sørg derfor for at domænet ikke er låst af din nuværende udbyder inden du flytter det. Sørg ligeledes for at have styr på eventuelle såkaldte AUTH-koder. Kontakt os for yderligere hjælp.


Taber jeg emails ved en eventuel flytning?

Hvis du opretter et webhotel samtidig med flytningen af et domænenavn, vil du modtage en mail med oplysninger om webhotellet. Heri finder du også koder til et kontrolpanel. Sørg for at oprette de samme mailadresser som du har på det gamle webhotel. På den måde undgår du at miste mails ved flytningen.


Hvilken mailserver skal angives som indgående server?

Her kan du indtaste mail.ditdomæne. F.eks mail.exaweb.dk. Du kan bruge IMAP og POP3. Vi anbefaler at du bruger IMAP.


Hvilken mailserver skal angives som udgående server?

Det er faktisk din internetudbyders opgave at stille en udgående server til rådighed til afsendelse af post. Her en liste over de udgående servere for de største internetudbydere:
TDC: smtp.tele.dk
Cybercity: vip.cybercity.dk
Dansk Bredbånd: smtp.dbmail.dk
ComX: mail.comxnet.dk
Telia: smtp.telia.dk
FullRate: smtp.fullrate.dk
SydEnergi: smtp.bbsyd.dk

Kan du imod forventning ikke bruge din udbyders smtp server, så er du velkommen til at bruge vores smtp server. Denne er den samme som din indgående server. Dvs. mail.domæne F.eks mail.exaweb.dk. Husk at logge på med godkendelse. Dette gør du ved hjælp af din emailadresse og adgangskode.


Min udbyder blokerer smtp-port 25!

Som alternativ kan du hos os bruge port 587 for at omgå denne spærring.


Log på kundepanelet

Vores nyhedsbrev

© 2018 Exaweb ApS - CVR: 31937671 - Alle rettigheder forbeholdes - Priser inklusiv 25% moms